jij wil graag

maatje minder

meer energie

gezonde BMI

betere sportprestatie

betere slaap

spieropbouw

gezonder leven

jij wil graag

maatje minder

meer energie

gezonde BMI

betere sportprestatie

betere slaap

spieropbouw

gezonder leven

met onze VAR methode

coachen wij jou naar de beste versie van jezelf

gezond afvallen

doe je door alle voedingsstoffen binnen te nemen

duurzaam afvallen

is 25% bewegen en 75% gezond eten

we blijven ons lichaam optimaal voeden

we blijven

ons lichaam

optimaal voeden

Wanneer we elke dag 3 gezonde, gevarieerde en uitgebalanceerde maaltijden nuttigen, dan is ons doel voor een maatje minder binnen handbereik. Dit vraagt echter veel tijd in voorbereiding en bereiding en is voor velen van ons niet haalbaar.

Bovendien is de voedingswaarde van de producten die we aankopen ook niet altijd meer optimaal. Producten worden lang gestockeerd en verliezen hun voedingswaarde, ondergaan een productieproces, waar ook weer belangrijke voedingswaarden verloren gaan, of onnodige calorieën worden aan toegevoegd

Hoe ziet een gezonde maaltijd er uit?

Een gezonde maaltijd bestaat uit (trage) koolhydraten, (goede) vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen. We hoeven niets weg te laten.
Trage koolhydraten worden, zoals je al kon vermoeden, trager ‘afgegeven’ aan ons lichaam zodat energie beter gedoseerd wordt en de bloedsuikerspiegel beter in balans blijft.
🥜🌰🍚🍠
Voorbeelden van trage koolhydraten zijn quinoa, zoete aardappel, volkoren-en spelt graansoorten, volkoren rijst, butternut, peulvruchten, noten, zaden.
🥑🥜🌰🍣
Voorbeelden van goede vetten zijn vette vis zoals zalm, haring, paling en makreel, olijven en olijfolie, zaden zoals chiazaad, hennepzaad, pompoenpitten, sesamzaad en lijnzaad, avocado’s, noten, bonen.

Om ons bord te vullen, neem je de helft van je bord met groenten, een kwart van je bord trage koolhydraten en een kwart van je bord eiwitten uit vlees, vis of een vegetarisch of veganistisch alternatief.

meer energie, beter slapen, minder stress

meer energie

beter slapen

minder stress

We vergen het uiterste van ons lichaam en dat elke dag opnieuw. Eigenlijk vragen we teveel van onszelf. We zijn op, uitgeput, maar zijn gaan denken dat dit normaal is. Maar ons leven kan ook anders zijn. Waarom zouden we ons lichaam niet beter ondersteunen, zodat we de uitdagingen in ons leven beter aan zouden kunnen?

Naast een gezonde, uitgebalanceerde voeding is het evenzeer belangrijk om goed en voldoende te slapen, om onze hormonen in balans te brengen, om ons stresshormoon cortisol te verminderen, om ons metabolisme te boosten.

Wanneer we eten en drinken, moet ons lichaam dat voedsel afbreken tot voedingsstoffen die ons lichaam kan gebruiken voor energie en andere processen. Het is belangrijk om dat natuurlijke proces te ondersteunen met de nodige, natuurlijke supplementen.

detoxen: beter dan een dieet

detoxen: 

beter dan een dieet

Als we gaan diëten door minder calorieën te nuttigen of door meer beweging in te lassen, gaat het vet aanwezig in ons lichaam reduceren. 

Maar wanneer we het dieet terug loslaten, zal de verhoogde aanwezigheid van toxines ervoor zorgen dat ons lichaam getriggerd wordt om terug vet op te stapelen. En ons gewicht gaat terug omhoog, het gekende jojo effect.

Door te detoxen wordt visceraal vet afgebroken en worden de overtollige toxines uit ons lichaam gereinigd. Zo is ons lichaam beter in balans en ook beter in staat om het jojo effect uit te schakelen.

Voordelen

gewichtsverlies, spieropbouw, betere sportprestaties, gezondere levensstijl

gewichtsverlies

spieropbouw

betere sportprestaties

gezondere levensstijl